אבחון דידקטי בצפון היכן ניתן לבצע אבחון דידקטי בצפון ולמה יש יתרון גדול בכך שיש סניפים של מכוני אבחון באזור הצפוני של הארץ הקטנה שלנו?

מי שגר באזור הצפון בטח רגיל לזה שאין לו נגישות זריזה לכל דבר כמו שיש לאלו שבמרכז. ישנם דברים רבים שתושבי הצפון צריכים לנסוע זמן רב כדי לעשות ולמרות השקט והמרחק מכל ההמולה של המרכז, זהו החיסרון המשמעותי ביותר של תושבי הצפון. בתחומים רבים, חלקם חשובים מאוד, החיסרון הזה משפיע על חייהם של תושבי הצפון וגם בתחום החינוך זה קורה. על מנת לדאוג לשוויון בין תושבי המרכז לתושבי הצפון מנסים חברות, מוסדות והממשלה למצוא פיתרונות ו"לקרב" את הצפון למרכז על ידי הקמת סניפים בכל מיני אזורים בעלי אוכלוסיה גדולה ביחס לפיזור הרב יש בצפון על מנת לפתור בעיה זו, כך גם אנחנו עושים במגון הישג.

למכון הישג ישנם, נכון לכתיבת שורות אלו, 4 סניפים בצפון. יש למכון הישג סניפים באזור חיפה, באזור הקריות, בעפולה ובנהריה (לפירוט ראו דף הסניפים שלנו) על מנת שכל תלמידי הצפון יוכלו לגשת לאבחונים בצפון ללא נסיעה ארוכה וללא מאמץ, כך יוכל כל תלמיד לנסוע למכון אבחון ולבצע אבחון דידקטי בצפון בנסיעה קצרה יחסית וכך יוכלו בתי ספר לארגן נסיעות מאורגנות לקבוצות תלמידים הזקוקים לאבחון ללא בעיה. בנוסף לכך, לא רק תלמידים זקוקים לאבחונים דידקטיים אלא אנשים בכל הגילאים, בתקופת הצבא, סטודנטים באוניברסיטה ואנשים עובדים אשר גילו בשלבים מאוחרים יותר את התסמינים לליקויי הלמידה והם מעוניינים לגשת לאבחון על מנת לאמת או לשלול את לקות הלמידה שלהם. בצורה כזאת, כשיש מכוני אבחון מפוזרים בכל רחבי הארץ וכל אדם יכול לגשת אליו בקרבת אזור מגוריו ולבצע אבחון דידקטי או אבחון אחר שיעזור לו בתחום ההשכלה והלימודים, ניתן לקדם את שוויון ההזדמנויות בקרב תושבי ישראל.

כותב המאמר: אורית הרפז

בעלת תואר שני ב-'אבחון לקויות למידה' מאוניברסיטת בר אילן עם 12 שנות ניסיון בתחום. מאבחנת מוסמכת בכירה במכון הישג.

חייגו עכשיו