אבחון דידקטי זהו אבחון אשר נעשה על פי רוב לתלמידים מתקשים כאשר מנסים לאתר מהי הסיבה לכך שהם לא מצליחים להשתלב בלימודים כמו שאר בני גילם. לעיתים הבקשה לאבחון תבוא מצד ההורים ששמים לב בעצמם כי משהו אינו ממש תקין אך ברוב רובם של המקרים יהיה זה הצוות בבית הספר שישים לב לפער שבין התלמיד ביחס לשאר בני גילו. האבחון נועד למעשה להצביע על מוקד הבעיה כאשר על פי זה ניתן יהיה להתאים את הטיפול הנכון שיסייע לתלמיד לעלות על דרך המלך.

מה בודקים באבחון הדידקטי?

המאבחן יבדוק את התלמיד וינסה למצוא מה גורם לקושי של התלמיד. הוא יבדוק את יכולות החשיבה של התלמיד, הוא יראה את עיבוד המידע שלו, את כישורי הכתיבה והקריאה שלו ואת היכולות הגרפו מוטוריות שלו. הוא גם יבקש לאבחן את הנושא של תיאום עין יד, את יכולות השפה של הילד ואת יכולות הזיכרון שלו ועוד.

מתוך כל הבדיקות והאבחונים הללו ניתן להגיע למסקנות המתבקשות אשר אלו יוכיחו האם אכן מדובר בילד שסובל מבעיה שיש לה שם. מובן שאם לבעיה יש שם יש לה גם טיפול מתאים.

מי עורך את האבחון הדידקטי?

את האבחון הדידקטי חייבים לבצע רק אצל מאבחן מוסמך לביצוע אבחונים מהסוג הזה. לא כל מי שמפרסם את עצמו כמאבחן דידקטי הוא אכן כזה שאתם יכולים לסמוך עליו כאשר מדובר בדבר משמעותי והרה גורל שכזה. מדובר אחרי הכול ולפני הכול בנושא רגיש מאוד הדורש זהירות, הוא מחייב מקצועיות וכמובן גם ידע מקיף בכל מה שקשור לנושא של התפתחות הילד וזיהוי לקויות.

את מי תפנו לאבחון?

כיום, כאשר לכל בעיה כמעט יש שם וכמעט כל מי שעובר אבחון מקבל תווית כלשהי, היד קלה על ההדק וכל סטייה קלה מהנורמה כבר מריצה את ההורים לבצע אבחונים. ההורים מבקשים היום לוודא כי הילד שלהם מושלם והוא הולך בתלם המדויק בדיוק על פי הספר. אז כאן חשוב לדעת כי לא כל דבר קטן כמו כתב יד לא מסודר או טעויות קלות בתרגילי חשבון הם כבר סיבה לרוץ לאבחונים. לכל ילד תהליך הבשלות שלו וישנו טווח נורמה אשר מאפשר לילד לנוע בנוחות בתוך אותו טווח עד לגיל בו הוא כבר אמור להשלים את הפערים.

אין צורך להילחץ מכל תופעה קלה ולאפשר לילדים מעט מרחב מחיה, ללמוד ולקלוט את הדברים בדרך שלהם.

מתייעצים עם המורה

תמיד כדאי לשמוע את חוות דעתו של המורה בנושא כי הוא זה שידע להצביע האם אכן נראה כי מדובר בבעיה אשר דורשת התערבות או שמא זוהי בעיה קלה שעשויה לחלוף מאליה.

חשוב לזכור. במקרים רבים האבחון הוא הפתח להצלתו ולהצלחתו של התלמיד.

איך עושים אבחון דידקטי

נשמח לדירוג

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *