אתם או אחד מבני משפחתכם סובלים מבעיה כמו לקות למידה, הפרעת התנהגות, הפרעת חרדה, דיכאון או פוסט טראומה? ובכן, קודם כל, חשוב לציין שאתם ממש לא לבד. ושנית, ודאי תשמחו לשמוע שזה ממש לא סוף העולם, ואפילו יש מה לעשות בנושא. אמנם, רבים חושבים שההפרעה או הבעיה שלהם לא ניתנת לטיפול. אבל, לרוב הם חושבים כך כי הם לא מכירים טיפול הולם. וחשוב מאוד שתדעו שכיום יש בהחלט טיפול הולם ויעיל למגוון רחב של בעיות והפרעות, וזהו טיפול נוירופידבק. רוצים לדעת במה מדובר, והאם זה יכול להתאים לכם? כל התשובות בהמשך.

מה זה טיפול נוירופידבק?

טיפול נוירופידבק משלב גישות ושיטות אבחון וטיפול מסורתיות, עם גישות ושיטות אבחון וטיפול מודרניות יותר. מדובר למעשה בטכנולוגיה חדשנית, המאפשרת לטפל בבעיות והפרעות שונות, על ידי איזון והסדרת הפעילות המוחית הלא תקינה, במטרה להביא לשיפור ניכר וארוך-טווח במצב המטופל.

למי מתאים הטיפול?

טיפול נוירופידבק יכול להתאים בתור טיפול למגוון גדול של בעיות והפרעות שונות. למשל, טיפול נוירופידבק יכול לטפל במקרים של פוסט טראומה, הפרעות קשב וריכוז, אפילפסיה, הפרעות חרדה, לקויות למידה, הפרעה טורדנית כפייתית (OCD), וכך גם במקרים רבים נוספים. לדוגמא, טיפול נוירופידבק יכול להועיל רבות למצבי דיכאון, חוסר ביטחון עצמי, בעיות תקשורת, ועוד.

יתרונות הטיפול 

כעת, נרצה לדעת מהם היתרונות העיקריים של טיפול על ידי שיטת נוירופידבק, בהשוואה לשיטות טיפול נפוצות אחרות. אז הנה 4 היתרונות החשובים ביותר, שכדאי שתכירו:

1.הטיפול אינו פולשני
הטיפול בשיטת נוירופידבק לא כולל שום התערבות כירורגית, ולכן אינו פולשני בכלל.

2.אין צורך בתרופות
טיפול נוירופידבק לא כולל לקיחת תרופות. מכיוון שהתרופות עשויות לפגוע במאזן הביו-כימי של הפעילות המוחית, ועלולות לגרום לתופעות לוואי שונות, כמו שינוי לא רצוי בהתנהגות או בתחושה – מדובר ביתרון משמעותי לשיטה.

3. השיטה מוכחת מחקרית
טיפול נוירופידבק הוא טיפול בשיטה התנהגותית קוגניטיבית, שנבדקה בכמה מחקרים מדעיים, ונמצאה בתור שיטת טיפול יעילה, מוצלחת ומומלצת, עבור מגוון בעיות והפרעות. בהקשר זה, כדאי להוסיף גם שלשיטת הנוירופידבק של מכון נוירופידבק א"מ הדרך יש 85% הצלחה, שזה בהחלט מרשים מאוד!

4. שיפור אמיתי לטווח ארוך
אם שיטות טיפול אחרות בבעיות ובהפרעות כמו אלו שהוזכרו, מובילות ליותר מדי תופעות לוואי שליליות, או מבטיחות הבטחות לשיפור באיכות החיים יותר מאשר מקיימות – לא כך הדבר עם הטיפול באמצעות נוירופידבק. טיפול נוירופידבק מאפשר לטפל בבעיה מהשורש, ובכך הוא מאפשר טיפול איכותי שמוביל לשיפור אמיתי ומשמעותי באיכות החיים, אשר נשמר לטווח הרחוק.

מעוניינים בפרטים נוספים על טיפול נוירופידבק? היכנסו לאתר של א"מ הדרך וצרו קשר עם נציגיהם.

כותב המאמר: אורית הרפז

בעלת תואר שני ב-'אבחון לקויות למידה' מאוניברסיטת בר אילן עם 12 שנות ניסיון בתחום. מאבחנת מוסמכת בכירה במכון הישג.

חייגו עכשיו