LiatF
21/11/2018

אבחון דידקטי ואבחון פסיכודידקטי הם תהליכים חשובים שעשויים לסייע בהבנת קשיי הילד ולתכנון תוכנית טיפול מותאמת אישית בו בהתאם לתוצאות האבחונים. על כן, חשוב להגדיר את צרכי האבחון ולבחור מכון אבחון בעל ניסיון וידע בתחום. כעת, כאשר החלטתם לערוך את האבחון לעצמכם או לילדכם חשוב לדעת כי עלות האבחונים משתנה בהתאם לגורמים שונים המשפיעים על משך ומורכבות הבדיקה.

עלות אבחון דידקטי

בישראל, עלות אבחון דידקטי ממוצעת נעה בין 500 שקלים ל-2000 שקלים. כמו כן, אבחון דידקטי מקיף יותר, המתמקד במיומנויות ספציפיות או המבוצע על ידי מאבחן מוסמך, אף יכול להגיע לסכום של 2,500 שקלים.

לעומת זאת, המחיר של אבחון פסיכודידקטי יקר יותר בשל מורכבותו ונע בין 1000 שקלים ל-2500 שקלים.

מכון הישג, מודע למצבם הכלכלי של משפחות רבות בישראל, פועל לצמצום הפערים בחברה, ולכן תומך בהורדת מחירי האבחון הדידקטי והפסיכודידקטי .

כל האבחונים מוכרים על ידי משרד החינוך  ולכן יעילים הן להקלות בלימודים והן לקבלת זכויות שונות, כגון סיוע וסבסוד הוראה מתקנת וסיוע נוסף בהתאם לתקנון של מוסודות החינוך השונים והוראת משרד החינוך עצמו.

יתר על כן, מכון הישג נותן אפשרות לקבלת קבוצת תלמידים או סטודנטים (כל אחד לחוד) לאבחון דידקטי ובכך למתן הנחה קבוצתית משמעותית.

עלות אבחון דידקטי

כיצד נקבע המחיר של אבחון דידקטי/פסיכודידקטי?

להלן סקירה של מספר גורמים מרכזיים הקובעים את עלותו:

גיל הנבדק גיל הנבדק מצביע לעיתים על משך האבחון, למשל אבחון לסטודנטים לפסיכומטרי אורך זמן ממושך יותר מאשר אבחון לתלמידי בית ספר יסודי
משך האבחון אבחון דידקטי ופסיכודידקטי יכול להימשך בין 8-20 שעות וזאת בהתאם להיקף האבחון. בכך, משך האבחון המשתנה ישתקף בעלות האבחון
מורכבות הבעיה אבחון דידקטי או פסיכודידקטי יכול להתמקד בתחומים שונים כגון קריאה, כתיבה, מתמטיקה, שפה ועוד. לכן, ככל שהאבחון כולל יותר תחומים כך ייתכן כי עלותו תהיה גבוהה יותר
הערכות נוספות אבחון דידקטי בסיסי אינו כולל לדוגמה הערכה של התפקוד החשבוני ובשפה האנגלית. לכן, אם תחליטו כי קיים צורך לערוך גם אבחון זה ייתכן ועלותו תהיה שונה
שיטות וכלי אבחון אבחון דידקטי ופסיכודידקטי כולל מספר מבחנים אשר משך זמן ביצועם משתנה. כך לדוגמה, אבחון דידקטי בסיסי כולל ברובו 8-12 מבחנים ואילו אבחון פסיכודידקטי מקיף עלול לכלול 20 מבחנים או יותר
מבצע/י האבחון אבחון המבוצע על ידי צוות רב-תחומי הכולל מספר אנשי מקצוע כגון פסיכולוג, קלינאי תקשורת וכדומה, עלותו תהיה גבוהה יותר מאבחון המבוצע על ידי איש מקצוע אחד
הכשרת המאבחן רמת הכשרת המאבחן משפיעה גם היא על עלות האבחון, מאבחן בעל ניסיון וידע רחב בתחום האבחון יהיה יקר יותר מאשר מאבחן חדש יחסית ללא ניסיון
שיטות וכלי באבחון עלות אבחון המבוצע באמצעות מבחנים ממוחשבים יהיה גבוה יותר מאבחון המבוצע באמצעות מבחנים מודפסים

מחיר אבחון דידקטי לאוכלוסיות שונות

בדרך כלל, אין הבדלים במחיר של אבחון דידקטי לאוכלוסיות שונות בהתאם לגיל, נכות או מאפיינים אחרים. עם זאת, ישנם מקרים ספציפיים שבהם ייתכן שיהיה הבדל במחיר. לדוגמה, אבחון דידקטי לילדים קטנים יותר עשוי להיות זול יותר מכיוון שהוא לוקח פחות זמן לביצוע. אבחון דידקטי המתמקד במיומנויות ספציפיות, כגון קריאה או חשבון, עשוי להיות יקר יותר מכיוון שהוא דורש יותר זמן ומשאבים.

החזר על עלות האבחון

בישראל קופות החולים מעניקות החזר על עלות אבחון דידקטי/פסיכודידקטי כאשר סכום ההחזר משתנה בהתאם לקופת החולים ולסוג האבחון. כמו כן, במידה והנכם מבוטחים באחת מחברות הביטוח הפרטיות ייתכן והנכם זכאים להחזר כספי בגין האבחון. בדרך כלל, ההחזר נע בין 50% ל-100% מהעלות ולכן מומלץ לבדוק עם קופת החולים וחברת הביטוח שלכם את התנאים לקבלת ההחזר.

החזר על אבחון דידקטי

על פי רוב קופות החולים מעניקות החזר מסוים על אבחון דידקטי לילדים עד גיל 18. ההחזר ניתן במידה והאבחון נעשה על ידי מאבחן דידקטי מוסמך ובמקרה בו האבחון נדרש לצורך קבלת התאמות לימודיות בבית הספר.

אבחון דידקטי מחיר

החזר על אבחון פסיכודידקטי

קופות החולים מעניקות החזר חלקי על אבחון פסיכודידקטי במקרים הבאים:

  • אם האבחון נעשה על ידי פסיכולוג מומחה אשר הוכשר לביצוע אבחון דידקטי.
  • אם האבחון נדרש לצורך קבלת טיפול רפואי או טיפול נפשי.
  • אם האבחון נדרש לצורך קבלת התאמות לימודיות בבית הספר או בבחינות.

על מנת להגיש בקשה להחזר על עלות אבחון דידקטי או פסיכודידקטי מקופת חולים יש להצטייד באישור על ביצוע האבחון מאת המאבחן, חוות דעת של המאבחן והמלצה מבית הספר או מגורם מוסמך אחר.

החזרים מיוחדים

חשוב להכיר כי ישנם מקרים נוספים בהם ניתן לקבל החזר על עלות האבחון.
לדוגמה, במידה והאבחון נעשה במסגרת הליכים משפטיים ניתן לקבל החזר מהביטוח הלאומי. כמו כן, במקרים מסוימים ניתן לקבל החזר גם מהמוסד החינוכי בו לומד הנבדק.

בשורה התחתונה, אבחון דידקטי/פסיכודידקטי הוא אינו עניין זול, אך מדובר בהליך שעשוי להוות אבן דרך משמעותית לכל אדם – כל פרט ונסיבותיו.

במכון הישג כלל האבחונים מבוצעים על ידי מקצועי ובעל ניסיון של שנים – הן בקבוצות גילאים שונות והן בחתכי האוכלוסייה השונים.

אנו מבצעים את כלל ההכנות והפעולות הנדרשות על מנת לגרום לכל פרט להרגיש בנוחות מקסימלית, וכך לספק עבורו את האבחון המדויק. באמצעות אבחון נכון – כל תלמיד או סטודנט יקבל יחס מותאם אשר יסייע להצלחתו.

חייגו עכשיו