זה לא פשוט לגדל ילדים עם צרכים מיוחדים, שמשתייכים לקטגוריה של חינוך מיוחד, וזה בהחלט מאתגר ולא פשוט, לכל דעה ועניין. אבל הבשורה המשמחת היא שההורים לא צריכים להתמודד עם כל הקשיים האלו לבדם, בעוד מגיע להם המון זכויות. כאשר הנכם חושדים שיש בעיה התפתחותית כל שהיא בקרב הילדים שלכם, עליכם, קודם כל, להגיע לרופא לקבלת הפנייה לאבחון במכון מורשה להתפתחות ילדים. בתום האבחנה, תוכלו למשל, ליהנות מקבלת טיפולים פרא רפואיים מידי אנשי מקצוע, כמו למשל – מרפא בעיסוק, פסיכולוג, קלינאי תקשורת, פיסיותרפיסט, או עובד סוציאלי, וכיוצא בזאת. אנו ממש מבקשים, בכל לשון של בקשה, אנא קראו את המאמר הזה בעיון, ואל תסתפקו בקריאה של הפתיח, אלא תמשיכו עד הסוף, וכך תגלו – לאלו הטבות זכאים הורים של ילדים בחינוך מיוחד בישראל?

מה הן נקודות הזיכוי בגין ילדים בחינוך מיוחד?

במידה והילד שלכם אובחן כסובל מעיכוב התפתחותי, בעקבות לקות למידה, והוא לומד במסגרת חינוך מיוחד, תוכלו ליהנות מהטבה של נקודות זיכוי עבור ילד בחינוך מיוחד, שמהוות שתי נקודות זיכוי במס הכנסה, כאשר המשמעות של הדברים שתיהנו משווי הטבה בשיעור של 5352 ₪ לשנה, ובתרגום חופשי – 446 ₪ מדי חודש. על מנת לדעת באם אתם זכאים להטבה הזאת, נשטח בפניכם כעת את התנאים –

  • הורים פרודים, אשר לא מנהלים משק בית במשותף, ואשר הילד שלהם זכאי לקבלת גמלת ילד נכה, ייהנו שניהם מנקודות הזיכוי.
  • כאשר הילד אובחן עם לקות למידה חמורה, והופנה באמצעות ועדת ההשמה לשירותי חינוך מיוחדים עם סלי אישי, מקנים לכם את הזכאות ליהנות משתי נקודות זיכוי.

מה הן ההטבות במסגרת קופת החולים להורי ילדים בחינוך מיוחד בישראל?

ההטבות במסגרת קופת חולים להורי ילדים בחינוך מיוחד בישראל, ילדים חולים כרוניים, מזכות אתכם מלשלם בשביל תרופות בסל הבריאות או מזון תרופתי, מעבר לתקרה ספציפית שנקבעה לכם. כמו כן, תיהנו מפטור תשלום של השתתפות עצמית בגין שירותים רפואיים בקופת החולים, כדוגמת – פודיאטור, פסיכיאטר או פיזיותרפיסט, וכיוצא בזה.

מה בהקשר לגמלת נכות שזכאים ילדים בחינוך מיוחד בישראל?

להלן נציג בפניכם את ההטבות שיזכו אתכם בהקשר לגמלת נכות שמזכה ילדים בחינוך מיוחד בישראל –

  • ילד שאובחן עם צרכים מיוחדים יכול להיות זכאי לקבלת גמלת ילד נכה מטעם הביטוח הלאומי, כאשר ההטבה נאמדת כך – חמישים אחוז גמלת ילד נכה מזכה ב- 1527 ₪, מאה אחוז נכות גמלת ילד נכה מזכה ב- 3000 ₪, מאה שמונים ושמונה אחוז גמלת ילד נכה מזכה ב- 5641 ₪, בעוד מאתיים שלושים וחמישה אחוז גמלת ילד נכה מזכה ב- 7168 ₪.
  • את הזכאות לגמלת נכות לילדים קובעים בהכרח בהתאם לרמת התפקוד שלהם, הצורך של הטיפולים הרפואיים, והן עד כמה תלוי הילד בסיוע של הסביבה הקרובה.
כותב המאמר: אורית הרפז

בעלת תואר שני ב-'אבחון לקויות למידה' מאוניברסיטת בר אילן עם 12 שנות ניסיון בתחום. מאבחנת מוסמכת בכירה במכון הישג.

חייגו עכשיו